mandag 13. oktober 2008

De små novellene




Jeg syntes at dette er veldig spennende og annerledes måte og fortelle en novelle på. Du kan tolke den helt på din egen måte, og det sier mye bare med få ord. For de som er veldig interessert i skriving, og for de som liker og skrive noveller, er nok dette en morsom og ny måte og prøve og skrive noe sånt på. Det kan jo ikke være enkelt og skrive en novelle på seks ord. Men en får sagt mye, sånn som denne:


Hun dekker fremdeles på til begge. Jeg tolker denne som at det er et ektepar, og at kona har mistet mannen sin fordi han er død. Så hun savner han så mye at hun dekker på 
til han, så hun ikke skal føle seg så alene. Eller så kan det rett og slett være at hun savner en sånn, så hun får hjerte eller kjærlighetssorg?




Her finner du linken til artikkelen om mikronoveller.

Mikronoveller:

Hvorfor er jeg den jeg er?
Hjerte og kjærlighetssorg er ikke likt?
Jeg går, og du følger etter.
Unge mødre er de aller beste.
Vakre minner er viktig å bevare.
Når du våkner er jeg borte.
Du vil ikke miste det viktige.
Jeg er glad i deg, jeg.
Du er det viktigste for meg.
Du er romantisk, bare et kompliment.
Ikke forsvinn, jeg elsker deg masse.
Bare ikke dra, jeg er her.
La meg hjelpe deg med det.
Jeg er lei, vær så snill.
Kan du ikke bare si noe?
Dette er veldig viktig, hjelp meg?
Er du døv, jeg er her.
Du er vakker, pen og nydelig.
Du er bare min for alltid.
Du er den vakreste som finnes.
Er dette egentlig viktig for deg?
Vil dø, livet mitt er over.
Det er ok, jeg lover deg.
Hvorfor ikke bare gå til graven?
Alt er bare bra, tro meg.
Jenter og gutter er veldig forskjellige.
Det er imponerende, du er flink.
Du er til å stole på.
Du er hvit, jeg er mørk.
Bare å tro på seg selv.
Jeg vet du klarer det bra.


:)

1 kommentar:

LK sa...

Flott! Du har kommet med en god historie til mikronovellen her, og bildet passer også godt.

Keep reading..

Kristianes blogspot